Bardzo dobrym rozwiązaniem, pomagającym szybko dotrzeć do potencjalnych Klientów, jest korzystanie z
biznesowych baz danych. Dzięki bazom
B2B oraz
B2C można poszerzyć grono odbiorców danej usługi. Wiąże się to z zaoszczędzeniem czasu na wyszukiwanie odbiorców, co powoduje, iż można skupić się na działaniach związanych z rozwijaniem biznesu.
W ofertach firm, zajmujących się udostępnianiem baz danych można znaleźć zarówno
bazy firm jak i
bazy konsumenckie. Standardowo w bazie
B2B zawarte są takie dane jak: nazwa firmy, telefon, mail, adres, miejscowość/województwo. Natomiast w bazie
B2C: imię, nazwisko, telefon, mail, adres, miejscowość/województwo. Bazy zapisywane są głównie w formatach xls, xlsx i csv.
Korzystanie z
biznesowych baz danych ma wiele zalet. Można dotrzeć z ofertą do sprecyzowanego grona odbiorców, zaoszczędzić czas na wyszukiwanie osób/ firm zainteresowanych konkretnymi usługami oraz zdobyć nowych klientów, co wpływa na zwiększenie sprzedaży.
Na rynku działają również przedsiębiorstwa, które realizują mailing dla firm. Niektóre z nich, zajmujące się kampaniami e-mail, posiadają w swoich zasobach także bazy danych, dlatego w takiej sytuacji nie jesteśmy zobowiązani dostarczać swoich baz. Zanim wykonamy mailing musimy pamiętać o tym, aby sprawdzić legalność i zgodność z RODO firmy z usług której mamy zamiar skorzystać. Ponadto każdy użytkownik do którego kierujemy wysyłkę powinien wcześniej wyrazić zgodę na otrzymywanie ofert handlowych.